Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Δυο πιτσιρίκια παρατηρούν και συζητούν

Δυο παιδιά (γύρω στα 6) παρατηρούν γαιοσκώληκες. Ο εκπαιδευτικός τα παρακινεί σε υποθέσεις μέσα από ερωτήσεις.


«Τι έχει αυτό; Είναι κατακόκκινο μπροστά. Μήπως είναι εκεί που είναι οι καρδιές τους; Γιατί υπάρχουν κάτι μικρές κόκκινες κουκκίδες…

Ερ. Τι άλλο είναι μέσα στο σκουλήκι;

Ξέρεις μάλλον έχει μέσα του πράγματα που έχουμε κι εμείς, όπως κάνουμε όταν κάτι μας πληγώνει, διπλωνόμαστε και μάλλον κάνουν κι αυτά το ίδιο, και αφού έχουν τόσες πολλές καρδιές δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί

Ερ. Νομίζεις ότι έχουν πολλές καρδιές

Ε, ναι έχεις ακούσει γι αυτό; Έχουν εφτά, έτσι αν κοπούν, όπως αυτό εδώ, έχουν μια άλλη καρδιά και έτσι μπορούν να ζήσουν, και τόσοι πολλοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν για το ψάρεμα…»

Ερ: Νομίζεις θα ήταν ωραίο να ζεις στο χώμα;

Θα ήταν λάσπη. Θα ήσουν βρόμικος όλη την ώρα και η μαμά σου θα φώναζε. Έλα δω γρήγορα και βάλε καθαρά ρούχα. Κυλιέσαι συνέχεια σ’ αυτή τη λάσπη….

Ερ: Τα σκουλήκια φορούνε ρούχα;
Αναρωτιέμαι, το δέρμα τους είναι πράγματι σαν ρούχο για αυτά»

Απόσπασμα έρευνας. Bloom, JW. (1990) “Contexts of meaning: Young childrens’ understanding of biological phaenomena”, International Journal of Science Education, 12(5): 555
Αναγράφεται στο Zογκζα, Β. (2006) Η βιολογική γνώση στην παιδική ηλικία. Μεταίχμιο

Δεν υπάρχουν σχόλια: